luni, 22 decembrie 2008

De ce e politia romana de rahat!

Vineri am fost pina la Oradea. Chiar inainte de a iesi din Brasov am fost depasit de un logan. Pina in Feldioara am trecut in fata. In localitate a fost rindul lui. De fapt, in afara localitatilor il depaseam eu, iar in localitati ma depasea el. Intr-un fel i-am admirat curajul. Mai ales ca in aceste zile TOATE institutiile care pot aduce ceva bani in bugetul statului au fost somate sa isi trimita oamenii pe teren. Iar politia rutiera este o institutie deosebit de eficienta in a da amenzi. Pentru ca pe ei nu-i intereseaza ca traficul sa se desfasoare fluent, ei stau la pinda. E plina tara de radare, fixe, mobile, cu camere video etc. Intimplator, zilnic trec prin fata camerei de comert. Si de fiecare data acolo sint o gramada de masini „avariate”. Pe Muresenilor situatia este identica. Si in multe alte locuri. Sint soferi smecheri pe care politia rutiera nu are curajul sa-i deranjeze.
Dar sa revin la „duelul” meu cu loganul. La iesirea din Maierus era in fata mea. Avea si loganul in fata lui doua masini. Acolo este o zona cu vizibilitate excelenta, numai buna sa depasesti, dar cineva a decis ca o dunga continua poate aduce fonduri bune. Evident, in zona au plantat si un echipaj de politie: doi agenti si o masina. Chior sa fi si tot ii vezi. Culmea este ca soferul loganului nu i-a vazut (adica asa credeam eu) si a depasit cele doua masini din fata. Imediat unul din agenti a fugit in mijlocul drumului si i-a facut semn sa traga pe dreapta. Va dati seama ce emotii pe acel politist? Urma sa se prezinte, sa ceara actele soferului, dupa care, dind tot ce avea mai bun in el, sa se puna pe scris. Sa dovedeasca si el ca nu degeaba a facut scoala... Tensiunea plutea in aer. Dar... stupoare. Politistul ia pozitia de drepti si saluta regulamentar. A recunoscut pasagerul. Cel de-al doilea politist, desi nu a vazut nimic, l-a imitat. Loganul, fara nici cea mai mica tentativa de a incetini, ca de oprit nici nu se putea pune problema, si-a continuat imperturbabil drumul. Iar cei doi politisti s-au inchinat respectuosi, de parca erau la sfintele moaste.
Ce conteaza ca mai eram in zona trei soferi care am asistat la un gest de umilire a doi politisti? Personal, am crezut ca il am in fata pe Basescu. Doar a spus ca trece pe logan! Era un exemplar rosu cu numarul B 21 AWL. Ulterior, am aflat ca pasagerul loganului era localnic. Adica de la politia Brasov. Si nici macar comandantul. Dar pe aproape.
Gestul celor doi politisti a fost penibil, dar de inteles, in conditiile date. Dar gestul celui care conducea loganul, de fapt a celui care trona pe scaunul din dreapta a fost de rahat. Cu buna stiinta, si-a pus doi angajati intr-o situatie penibila. Din pacate, aceasta este imaginea politiei romane. Si, atita timp cit astfel de oameni o conduc, nimic nu se va schimba.
Nu pot sa uit o stire pe care am vazut-o la un post tv. Un politist, tot de la rutiera, se lauda cu verticalitatea lui. Cum l-a amendat el pe plutonierul ics. Penibil!

Niciun comentariu: