joi, 13 noiembrie 2008

Eu pe cine votez?

Am ajuns la mijlocul campaniei electorale si trebuie sa recunosc un lucru: nimeni nu m-a convins. Sistemul de vot uninominal ar trebui sa dea posibilitatea oricui de a fi ales. In fond, este mult mai usor sa convingi ca esti mai capabil decit alte 3-4 persoane din colegiul tau decit sa te lupti cu o lista. Hai sa vedem ce se intimpla la Brasov. Personal, cred ca in viitorul Parlament vom avea reprezentanti doar de la trei partide: PD-L, PNL si PSD. Nu cred ca PRM va trece pragul electoral, iar UDMR, chiar daca are un colegiu mai prietenos la Brasov, nu se va putea implica in repartizarea mandatelor. Ar mai ramine PNG. Acum vom vedea daca Becali a fost lovit de criza financiara. Teoretic, pragul electoral alternativ ar putea sa le fie la indemina.
Sa revenim la Brasov: trei partide, 8 colegii la camera si 4 la Senat. In total 35 de candidati cu sanse la Parlament. Ar fi trebuit sa fie 36, dar mi-am permis sa exclud pe cineva. Este peste puterea mea sa cred ca vom trimite in Parlament un manelist. Nu dau nume.
PD-L pleaca la Brasov cu prima sansa si, probabil, va obtine cele mai multe locuri. Au ales campania cu bidineaua, adica au vopsit tot orasul in portocaliu. Nu se cearta si nu raspund la provocari. Vor sa cistige in virtutea inertiei. Strategia pare sa-i avantajeze, dar in acest fel vor obtine mai putin decit spera. Din cite am auzit, portocalii au realizat ca undeva gresesc si se contreaza in sedinte interne din ce in ce mai lungi.
PNL a ales campania prin intoxicare in presa audio-video din dotarea partidului. Ii vezi si ii auzi de dimineata pina seara. Nu par sa revendice mai mult decit arata calculele hirtiei: adica vreo doi deputati si un senator. In presa au ales tabloul de familie. Cam prafuit, dupa gusturile mele.
PSD continua campania discreta de la locale. Atit de discreta, incit un scor cu doua cifre la nivel de judet ar fi o mana cereasca pentru social democratia brasoveana. Efectiv, ai impresi ca nu vor sa cistige. Au ales campania din usa in usa. Zilele trecute am vazut un lider PSD in usa unor localnici din Gircini. Dadea ca nuca in perete.
Astia sint, din ei alegem. Personal, cred ca majoritatea brasovenilor s-a decis de mult: in 30 noiembrie va sta acasa. E clar ca uninominalul a gasit clasa politica brasoveana total nepregatita. Sint convins ca o campanie bine facuta ar putea sa schimbe preferintele alegatorilor. Dar asistam la trei campanii care au un numitor comun: mediocritatea.

Niciun comentariu: