sâmbătă, 29 noiembrie 2008

Fix un pix

Un pix! Cu atit m-am ales din toata pomana electorala care s-a impartit cu darnicie. S-au dat haine, alimente, excursii, telefoane, purcelusi, DVD-uri si chiar bani. S-a deratizat si s-a asfaltat. Iar eu m-am ales cu un jigarit de pix, si acela de la un partid pe care nu l-am votat si nu cred ca il voi vota vreodata.
Se spune ca politica e cea mai mare curva. E drept ca asemanarea e frapanta. Prea pudici pentru a recunoaste un fenomen, ne incapatinam sa tinem in afara legii prostitutia. Dar nu putem, sau nu vrem, sa o eradicam. La fel e si cu pomana electorala. Politicienii se acuza unii pe altii ca impart diverse produse in schimbul votului. Desi in cabina de vot pui stampila acolo unde iti dicteaza constiinta. Penibil mi s-a parut un candidat, intimplator ministru la MIRA!!!!!!, acuzind ca partidul X imparte mobile prin cartiere. Pai in loc sa se lamenteze in fata camerelor de luat vederi mai bine punea politia sa-si faca treaba! As vrea sa vad si eu pe cineva arestat pentru pomana electorala. Poate nu se ajunge la cel ce a platit produsul, dar ma multumesc si cu cel ce-l imparte. Posibil ar fi, dar nu cred ca cineva chiar vrea asa ceva. Sa nu credeti cumva ca sint impotriva pomenii electorale. Dimpotriva! As da si o lege care sa permita ca orice partid sau candidat sa poata "omenii alegatorul". Nu suna bine? Mai ales in aceste momente cind vine criza peste noi. Un partid ne umple camara, altul ne plateste facturile si altul ne trimite in concediu.
Si inca ceva. Campania electorala ar trebui sa tina macar trei luni. Am trece si noi iarna cu zimbetul pe buze. Apropo. Mi-aduc aminte ca, in urma cu citiva ani, campania electorala s-a suprapus peste ceva sarbatori. Craciun sau Paste. Se inghesuiau politicienii sa bage dulciuri in copiii de gradinita, ca ar putea fi declarati vinovati de viitoarele cazuri de diabet. Nu pot sa uit un telefon pe care l-am primit atunci. Un membru al staff-ului de campanie al unui politician era revoltat ca fotograful ziarului intirzie si candidatul dirdiie in fata gradinitei. Pomana, pomana, dar fara poza in ziar nu are nici o valoare.
Asadar, eu vreau ca pomana electorala sa fie legiferata! Iar daca as convinde un partid sa propuna asa ceva, cu siguranta ca alt partid va plusa. Va cere ca pomana sa devina obligatorie.

Un comentariu:

Ovidiu Eftimie spunea...

:D Foarte fain zis.

Apropo, de când sunt "alegeri libere" în România nu am auzit ca cineva să fie condamnat pentru o neregulă la vot sau o încălcare a legii electorale.

Şi sunt zeci sau sute de încălcări la fiecare scrutin.